Menu
  • Menu

    Wizytówki i pieczątki biznesowe – jak stworzyć jasny i spójny przekaz?

    Pieczątka biznesowa to ważny element identyfikacji wizualnej firmy. Podobnie jak wizytówka może pomóc w pozyskiwaniu nowych Klientów. Pytanie, jak powiązać wizytówkę z pieczątką, by obie służyły naszemu biznesowi? Jakie informacje i w jaki sposób wyeksponować?

    wizytówka biznesowaO wizytówkach dawniej

    Wizytówka to nic innego jak prostokątny kartonik, na którym znajdują się najważniejsze informacje na temat naszej firmy. Współcześnie pełni ona funkcję reklamową i często jest wręczana podczas nawiązywania nowych znajomości oraz zdobywania kontaktów.

    Pierwsze wizytówki były wykorzystywane na terenie Chin już w XV wieku. Urzędnicy posługiwali się kartonikami, na których widniały: imię, nazwisko oraz nazwa zajmowanego stanowiska. Wizytówki były również popularne wśród francuskiej arystokracji w czasach panowania Ludwika XIV. Początkowo wykonywano je ręcznie. Niektóre z nich były misternie zdobione, a nawet zawierały podobizny swoich właścicieli. W wersji drukowanej wizytówka po raz pierwszy pojawiła się w Niemczech w XVIII wieku. Końcem XIX wieku pełniła już funkcję reklamową.

    Wizytówki można podzielić na kilka rodzajów w zależności od przeznaczenia:
    ● służbowe – zawierają logo firmy, imię oraz nazwisko, zajmowane stanowisko, dane kontaktowe, NIP oraz inne elementy identyfikacyjne;
    ● osobiste, znajdują się na nich: imię i nazwisko, zawód, dane kontaktowe oraz inne;
    ● rodzinne – przekazują informacje o imionach i nazwiskach bez adresu;
    ● kombinowane – łączą wizytówkę służbową z osobistą.

    Wizytówka – najważniejsze kryteria wyglądu

    Wizytówka to skuteczna i niedroga forma reklamy, dlatego też posługują się nią chętnie przedstawiciele wszystkich branż. Wykonanie wizytówki najlepiej zlecić profesjonaliście, jednak jej projekt warto wcześniej przemyśleć, by wyeksponować najważniejsze informacje z punktu widzenia naszej działalności. Przekaz na wizytówce można budować nie tylko za pomocą liter, ale także umiejętnie wykorzystując typografię, kolor, rodzaj papieru, kształt czy wykończenie.

    wizytówka biznesowa

    Wizytówka i pieczątka dla biznesu – przykłady łączenia

    Projekt wizytówki powinien nawiązywać do wyglądu pieczątki firmowej, o ile jest to możliwe. Poniżej kilka przykładów realizacji wraz z opisem, jakie informacje mogą z nich odczytać potencjalni Klienci.

    Przykład 1: Wizytówka z logo

    wizytówka biznesowa

    Zaprezentowany projekt jest prosty i jednocześnie nowoczesny. Dużą część pierwszego planu zajmuje sygnet, który budzi skojarzenie z branżą jej właścicieli, czyli psim fryzjerstwem. Jeśli chcemy, by nasza wizytówka miała podobny układ, to dobrym rozwiązaniem będzie umieszczenie na niej dużego, wyrazistego logo oraz nazwę pisaną tym samym fontem, który jest tutaj dobrze rozpoznawalny. Decydując się na duże logo, lepiej ograniczyć ilość informacji na wizytówce do tych najważniejszych – zawierających dane kontaktowe oraz adresowe. Jak powiązać taką wizytówkę z pieczątką? Jeśli dostępny jest tusz do pieczątek, w tym samym kolorze, który wybraliśmy na wizytówce, to warto właśnie jego użyć na pieczątce. W ten sposób kolorystyka będzie spójna. Przy okazji warto poznać symbolikę niebieskiego koloru. To synonim stabilizacji, prawdy oraz wiedzy.

    Przykład nr 2: Wizytówka z fantazyjnym kształtem

    wizytówka biznesowa

    Odbicie może mieć zbliżony kształt do logo na pieczątce i w ten sposób nawiązywać do wizytówki, jak i całej identyfikacji wizualnej firmy. Sama forma stempla może być prosta lub złożona – ważne, by wywoływała określone skojarzenia. W tym przypadku trudno byłoby kolorystycznie powiązać wizytówkę z pieczątką, dlatego lepszym rozwiązaniem będzie skupienie na kształtach i typografii. Przy okazji warto wspomnieć, że kolory wykorzystane na tej wizytówce kojarzą się ze słodyczami (róż), a także wypiekami (brąz). Całościowy przekaz wizualny przywodzi na myśl przyjazne miejsce, gdzie można kupić smaczne produkty.

    Przykład nr 3: Wizytówka elegancka i prestiżowa

    wizytówka biznesowa

    Jeśli chcemy mieć pieczątkę biznesową, która będzie przede wszystkim promować naszą firmę, to ciekawym wyjściem będzie wykorzystanie oryginalnych kształtów tak, jak na powyższym przykładzie. W tym projekcie najbardziej eksponowaną informacją jest numer telefonu umieszczony na ciemnym kształcie (niezwykle ważny dla fotografa). Eleganckie wizytówki czy pieczątki są proste i jednobarwne, dzięki czemu można się tutaj skupić na typografii.

    Przykład nr 4: Wizytówka prosta

    wizytówka biznesowa

    Jeśli nasza identyfikacja wizualna jest prosta i nie mamy wyraźnego logo czy kształtu, wtedy dobrym wyborem będzie standardowa pieczątka firmowa, na której elementem różniącym będzie grubość fontu. O ile to możliwe, warto kupić tusz nawiązujący do kolorystyki firmowej. Można pokusić się o dodanie prostokąta, na którym można umieścić adres i numer telefonu.

     

    Wizytówka i pieczątka biznesowa – spójny przekaz

    Zarówno pieczątki, jak i wizytówki są mocno związane z firmową działalnością. Często oglądają je klienci, zapamiętując w ten sposób nazwę, logo czy dane kontaktowe firmy.

    I właśnie dlatego warto zadbać o ich spójność, tworząc jasny i czytelny przekaz na temat charakteru i rodzaju świadczonych usług. Można to zrobić, wykorzystując font, kształt, logo czy kolor. A jakie są Wasze pomysły na połączenie wizytówki z pieczątką biznesową?

    Jeśli szukacie inspiracji do przygotowania własnej pieczątki firmowej, to zajrzyjcie na stronę: http://www.stampler.pl/odbicia-pieczatki-firmowe. Znajdziecie tam przykłady odbić pieczątek biznesowych dla różnych branż.

     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *