Menu

EKS_KV_baner_CTA_600x100px_RYNEK_INWESTYCJI-2
banner PLOM (1200 x 200 px)
previous arrow
next arrow

Menu

Targi Grupy PSB zakończone wielkim sukcesem

Jubileuszowe, 15 Targi Grupy PSB które odbyły się w Kielcach bez wątpienia można uznać za szczególnie udane. W ciągu dwóch dni targowych zawarto 14,9 tys. kontraktów o łącznej wartości 369 mln zł. To rekordowe wyniki – są wyższe 18% w stosunku do rezultatów ubiegłego roku. Jest to bardzo dobry prognostyk dla rozpoczynającego się sezonu budowlanego.

W Targach uczestniczyło prawie 5000 osób. Kontrakty zawierało 368 partnerów Grupy (składów budowlanych, placówek PSB-Profi oraz sklepów PSB-Mrówka) u 356 wystawców – dostawców PSB.

Udziałowcy i partnerzy PSB są zgodni – marcowe targi w Kielcach są swego rodzaju „Barometrem Budowlanej Wiosny”. Zawarte kontrakty i zapisane w nich warunki pozwalają z dużą dozą sprawdzalności prognozować sytuację na rynku materiałów budowlanych w tegorocznym sezonie budowlanym. Stąd mamy nadzieję, że optymistyczne wyniki 15 Tragów Grupy PSB oraz wzrost pozwoleń (o ponad 12% w 2016 r.) i rozpoczętych budów (wzrost o 6%) w kategorii mieszkań w budownictwie indywidulanym, przełożą się na wzrost sprzedaży w branży budowlanej.

Optymizm potwierdzają przychody Centrali PSB, ze sprzedaży materiałów budowlanych, do sieci PSB. Po dwóch miesiącach 2017 roku są wyższe o ponad 14% od analogicznego okresu roku poprzedniego.

Grupa Polskie Składy Budowlane S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od 19 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 364 małe i średnie, rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 411 składach budowlanych, w 232 marketach PSB-Mrówka oraz w 50 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ponad 12 tysięcy osób.

Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB S.A., na koniec 2016 r., osiągnęły pułap 5,7 mld zł (były wyższe o 9% w stosunku do 2015 r.). Przychody Grupa PSB S.A. (centrali) w 2016 r. przekroczyły poziom 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy.

Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14%, a w rynku hurtowym ponad 25%. W 2016 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 42% Polaków, sieć sklepów PSB-Mrówka 52%, a placówek PSB-Profi 20%.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.