Menu
  • Menu

    Stare diesle zaleją Polskę po wyroku niemieckiego sądu?

    Stare diesleNiemcy mogą zacząć masowo pozbywać się samochodów z silnikami wysokoprężnymi. Stare diesle staną się prawdziwą okazją dla polskich kierowców i handlarzy używanymi samochodami. Jak informuje Polsat News, Federalny Sąd Administracyjny w Lipsku ma jutro (27 lutego 2018 roku) orzec, czy legalnym jest wprowadzanie zakazów wjazdu do centrów miast aut z silnikami na olej napędowy?

    Gdyby wyrok sądu okazał się korzystny dla zwolenników zakazu, wówczas prawo wjazdu do centrów miast miałyby wyłącznie samochody spełniające normę Euro VI. Została ona wprowadzona w 2015 roku. Ograniczenia dotknęłyby aż 10 milionów aut z silnikiem Diesla wyprodukowanych wcześniej. W takiej sytuacji stare diesle zaczną tracić na wartości a ich właściciele będą masowo się ich pozbywać.

    Jak pisze Polsat News, po aferze z samochodami Volkswagena, który ukrywał prawdziwy poziom emisji spalin, coraz więcej środowisk w Niemczech chce wprowadzenia zakazu wjazdu samochodów diesla do centrów miast. Dotyczy to zwłaszcza aut wyprodukowanych przed 2015 rokiem.

    Stare diesle już są masowo kupowane przez Polaków

    Oczywiście trudno powiedzieć, gdzie trafi najwięcej samochodów spełniających tylko normę Euro V i starszych. W Polsce takich pojazdów jeździ około 6 milionów. Jak pisze Polsat News masowy napływ wyprzedawanych przez Niemców samochodów może nawet zagrozić rządowemu programowi rozwoju pojazdów elektrycznych.

    Wyrok niemieckiego sądu może doprowadzić do zakazu poruszania się starych diesli we wszystkich niemieckich miastach. Jeśli nasze przepisy się nie zmienią, stare diesle masowo zaczną trafiać do Polski. W chwili obecnej – chociaż tempo wzrostu zakupów aut z silnikiem wysokoprężnym zmniejszyło się – wzrost notowany jest ciągle na poziomie prawie 3%.

    Oczywiście sam wyrok sądu nie oznacza zakazu, jednak może powodować większą presję na samorządy. Za wprowadzeniem ograniczenia przemawiają również dane dotyczące poziomu zanieczyszczenia atmosfery w niemieckich miastach. Aż w 70 przekracza ono normy. Natomiast limit zanieczyszczenia tlenkiem azotu powodowanym przez stare diesle przekroczony został w 35 niemieckich miastach.

    Jak dotąd kampanie Unii Europejskiej dotyczące szkodliwości spalin silników wysokoprężnych w niewielkim tylko stopniu przekładają się na wybory dokonywane przez polskich klientów. Chociaż nie wszystkie niemieckie stare diesle trafią do Polski i nie stanie się to natychmiast, to liczba takich aut w naszym kraju może znacząco wzrosnąć.

    Źródło – Polsat News

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *