Menu
  • Menu

    S7 w Małopolsce – GDDKiA podpisała umowę na kolejny odcinek

    S7 w MałopolsceW środę 26 września 2018 roku włoska firma Salini Impregilo i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisały umowę na wykonanie odcinak drogi krajowej nr 7 między Krakowem a Widomą. Jak podaje Polska Agencja Prasowa, nowy odcinek S7 w Małopolsce kosztował będzie 1,07 mld zł.

    Obecny podczas podpisania umowy minister infrastruktury Andrzej Adamczyk – pisze PAP – zaznaczył, że budowa odcinka S7 w Małopolsce do granicy województwa świętokrzyskiego stanowi realizację obietnic przedwyborczych Prawa i Sprawiedliwości złożonych jeszcze w 2011 roku.

    Jak powiedział: Dziś mogę powiedzieć – dotrzymujemy słowa. Realizujemy zawarte w programie przedsięwzięcie, które jest potrzebne Polakom. Droga S7 – bezpieczna, komfortowa i przewidywalna zostanie zbudowana za przyczyną GDDKiA, rządu, a także wykonawcy. (cytat za PAP)

    Budowa drogi ma rozwiązać częściowo problemy komunikacyjne Krakowa. W tej chwili przejazd S7 w Małopolsce związany jest z koniecznością zmagania się z ogromnymi korkami w okolicach miasta. Włoski wykonawca ma zarówno wykonać projekt, jak i zrealizować budowę odcinka między węzłem Igołomska w Krakowie a węzłem Widoma. Jego długość wyniesie 18,3 km.

    Nowa droga ekspresowa przybiegać będzie przez bardzo zindustrializowane części Krakowa. Dlatego powstaną na niej 3 dodatkowe węzły drogowe w tym jeden zintegrowany. Realizacja wymagać będzie dodatkowo budowy wielu obiektów inżynieryjnych.

    S7 w Małopolsce między Krakowem a województwem świętokrzyskim

    Cały odcinek S7 między węzłem Igołomska w Krakowie a granicą województwa świętokrzyskiego będzie liczył prawie 56 kilometrów. W celu realizacji inwestycji został on podzielony na 3 części.

    Pierwsza część zaczyna się na granicy województw i biegnie do węzła Szczepanowice. Jej długość wynosi 23 km. Drugi fragment o długości 14 km biegnie od węzła Szczepanowice do węzła Widoma. Trzecim natomiast jest wspomniany już fragment od węzła Widoma do Krakowa.

    W styczniu 2018 roku – przypomina PAP – podpisana została umowa na realizację fragmentu ze Szczepanowic do Widomej. Inwestycja ma kosztować 508 mln zł a prowadzona jest przez firmę Mota-Engil Central Europe. Termin realizacji zaplanowano na 34 miesiące od podpisania umowy.

    Problemy pojawiły się natomiast przy realizacji fragmentu od granicy województw. Zamieszanie spowodowali mieszkańcy wsi Poradów w powiecie miechowski. Ich protesty doprowadziły bowiem do uchylenia przez sąd decyzji środowiskowej. Dlatego pierwszy fragment S7 w Małopolsce podzielony został dodatkowo na dwie części. W tej chwili w GDDKiA trwają prace nad nowym przebiegiem trasy w okolicach Poradowa.

    S7 w Małopolsce budowana w stronę Rabki Zdrój

    W województwie małopolskim prace na drodze krajowej nr 7 trwają również na południe od Krakowa. Droga ekspresowa powstaje tam na trzech odcinkach. Między Lubniem a Rabką budowany jest między innymi najdłuższy tunel drogowy w Polsce. Jego długość wyniesie ponad 2 kilometry, natomiast całego odcinka S7 16,7 km.

    Również w tym przypadku inwestycja podzielona została na 3 fragmenty: Lubień – Naprawa, Naprawa – Skomielna Biała oraz Skomielna Biała – Chabówka. Cały odcinek ma być gotowy do 2021 roku.

    Droga krajowa nr 7 jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych w Polsce i częścią trasy europejskiej E77. Biegnie ona od Gdańska do południowej granicy Polski a jej długość wynosi 720 km. Kiedy cała droga ekspresowa S7 zostanie ukończona, Kraków otrzyma szybkie połączenie z Gdańskiem i Warszawą.

    Minister Adamczyk zapowiedział, że budowa drogi ekspresowej na całej długości między Gdańskiem a Rabką Zdrój wraz z nowym odcinkiem drogi dwujezdniowej do Nowego Targu ma zakończyć się w 2023 roku. S7 w większości miejsc będzie przebiegać w miejscu istniejącej drogi krajowej nr 7.

    W tym roku ma zostać oddana do użytku miedzy innymi obwodnica Radomia, która umożliwi kierowcom unikniecie ogromnych korków, jakie tworzą się na trasie w tym mieście. Trwają również opóźnione prace między Chęcinami a Jędrzejowem. Zgodnie z zapowiedzią wykonawcy mają się one również zakończyć w tym roku. Część S7 na tym odcinku jest już przejezdna. W sierpniu 2018 roku podpisano natomiast umowę na projekt i realizację odcinka między Warszawą a Grójcem. I w tym przypadku odcinek podzielono na 3 części.

    Autor: Sebastian Bujak
    Źródło – PAP

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *