Menu
  • Menu

    Rozwój galerii handlowych w roku 2017

    Polska uplasowała się na piątym miejscu w Europie pod względem powierzchni handlowej planowanej na lata 2015-2017. W samym roku 2016 zasoby unowocześnionej powierzchni wyniosły ponad 14 mln mkw, z czego aż 73% stanowiły galerie handlowe. Jest to wysoki wynik pokazujący jak prężnie rozwija się ta branża w naszym kraju.

    Galeria Północna

    W 2017 największymi nowo otwartymi galeriami są: Galeria Północna w Warszawie (pierwsze od 10 lat tak duże centrum w stolicy) i Galeria Wroclavia we Wrocławiu. Galerie handlowe nie są już tylko miejscami robienia zakupów. Stały się centrum życia społecznego, dzięki rozbudowanej ofercie kulturalno-rozrywkowej.

    Galeria Północna w Warszawie

    Około 64 000 mkw, ponad 200 sklepów, kino z 11 salami, nowoczesny klub fitness Calypso oraz medyczna placówka Enel-Med, ponad 20 lokali gastronomicznych oraz świadczących usługi fryzjerskie i kosmetyczne. Liczby te potwierdzają, że Galeria Północna jest jednym z najbardziej nowoczesnych centr handlowych w Warszawie. Dodatkowym atutem jest system Park Assist ułatwiający parkowanie i odnalezienie auta na parkingu.

    Wzrost liczby odwiedzających galerie handlowe

    Rozwój = odwiedzalność. Właśnie na tym aspekcie skupiają się aktualni właściciele galerii handlowych oraz ci, którzy planują do nich dołączyć. W celu zwiększenia zainteresowania klientów galerią, powstają centra handlowe wyposażone w nowoczesne food court’y, placówki medyczne, a także siłownie. Wszystko po to, aby klienci przy jednoczesnym wykonywaniu codziennych czynności zdecydowali się zrobić zakupy w sklepach i butikach znajdujących się w galerii. Aktualne zabiegi prowadzą do tego, by galeria handlowa stanowiła centrum zaspokajania wszystkich potrzeb konsumenta – począwszy od zakupów, na obsłudze medycznej kończąc. Wyrażenie „galeria handlowa” przestaje powoli kojarzyć się jedynie z miejscem robienia zakupów.

    Dodatkowo coraz częściej pojawiają się przedszkola i parki rozrywki z jednoczesną opieką, dzięki której dorośli mogą całkowicie skupić się na zakupach. Nowoczesne rozwiązania nie są widoczne jedynie w kategoriach oferowanych usług. Projektanci skupiają się także na jak najlepszym wizualnym odbiorze budynku, aby zachęcić klienta do jak najczęstszych powrotów. To podążanie za rozwojem nie dotyczy jedynie nowo powstających galerii, ale także modernizacji już istniejących. W całym roku 2016 oddano aż 13 obiektów handlowych (wg. raportu Cushman&Wakefield) poddanych odnowie i rozbudowie.

    Artykuł powstał we współpracy z firmą projektowo-wykonawczą – Forbis Group

    Udostępnij w sieci ....Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *