Menu
  • Menu

    Pomysły na własny sklep internetowy

    Konkurencja na rynku ecommerce jest spora. Zatem jaki sklep internetowy otworzyć, tak by miał szansę przetrwać najtrudniejsze pierwsze dwa lata?

    Oczywiście dużo zależy tu od konkretnej osoby, jej zainteresowań, możliwości finansowych i innych czynników. Przy wyborze niszy na pewno warto rozważyć możliwości promocji – czy będzie możliwość promocji poprzez wyszukiwarkę, reklamy, social media? Jeśli tak to przy jakich kosztach? Drugi ważny element to analiza konkurencji, która to pozwoli nam ocenić czy jest miejsce na sklep z nieco innym asortymentem.

    Nie warto szukać nisz, gdzie mamy gotowy produkt od producenta. Przykładem są telewizory czy elektronika. Wszystkie sklepy mają zaopatrzenie z jednego źródła, mamy kilku gigantów na rynku. Ciężko jest tu otworzyć sklep z elektroniką z innym asortymentem czy niższymi cenami. Zupełnie inaczej wygląda to w niszy rękodzieła czy dekoracji.

    Poniżej kilka przykładów, które mogą zainspirować osoby szukające pomysł na sklep.

    Sklep z odzieżą

    Zaletą tej niszy jest szeroki asortyment. Przy odpowiednim zaopatrzeniu dość łatwo możemy stworzyć wybór, który będzie niepowtarzalny. Dodatkowo ubrania są dość łatwe w promocji poprzez social media – jest wiele przykładów sklepów z odzieżą damską, które sprzedają większość rzeczy głównie przez Facebooka.

    Rękodzieła

    Świetna nisza, bo często pozwala na prowadzenie sklepu z towarem, którego nikt nie ma, lub który jest dostępny tylko w kilku miejscach w sieci. Dobre rozwiązanie dla artystów, by sprzedawać własne produkty, ale także dla osób, które znają artystów i są w stanie nawiązać z nimi współpracę na zasadzie dystrybucji ich wyrobów.

    Dekoracje wnętrz

    Jest zamożna grupa odbiorców, która cały czas szuka nowych inspiracji do wykończenia wnętrz, wychodzących poza pomysły z IKEA. Mogą to być pomysły związane z dekoracją konkretnych pomieszczeń np. kuchni czy dekoracji w konkretnym stylu np. skandynawskim. Tu najlepiej wybrać niszę i się w niej wyspecjalizować. Raczej należy unikać pozornie łatwych nisz jak fototapety czy dekoracje ścian, gdyż konkurencja tu jest duża przy niskich marżach.

    Kosmetyki w danej niszy

    To przykład na to, jak z ogólnego asortymentu wybrać niszę. Jest wiele drogerii i kosmetyków sprzedawanych przez internet. Można jednak podzielić je na grupy – wg zastosowania (włosy, skóra) czy odbiorców (kobiety, dzieci itd.). Wtedy można wziąć daną niszę np. kosmetyków dla dzieci i zbudować wokół niej swój biznes.

    Sklep z towarem wirtualnym

    Nie zawsze sklep musi sprzedawać towar. W obecnych czasach mamy też wiele elektronicznych form jak muzyka, filmy, dokumenty, obrazy i znajdziemy sklepy, które z ich pomocą prowadzą sprzedaż. Jak to można wykorzystać we własnym sklepie? Popularne jest sprzedawanie szkoleń online – wtedy tworzy się sklep z naszymi szkoleniami. Nie jest to najłatwiejszy sposób na otwarcie sklepu, trzeba mieć odpowiednią wiedzę i dopracowany marketing by prowadzić taką sprzedaż. Jest tu jednak wiele zalet (ze wspomnianym brakiem fizycznego towaru) dlatego warto mieć taki rodzaj sklepu na uwadze.

    Zwróć uwagę na marżę

    Ważna sprawa przy otwieraniu sklepu, a dość często pomijana. Przy wyborze niszy warto upewnić się, że będziemy mogli sprzedawać towar przy odpowiedniej marży, mówi specjalista z carted.pl. Za wszelką cenę należy unikać nisz, gdzie narzut jest bardzo niski. Tworzy się wtedy błędne koło – niski narzut wymusza konieczność zwiększania sprzedaży a nie zawsze jest to takie łatwe.

    Dużo lepiej jest poszukać nisz z wyższą marżą. Często będą to towary droższe (kilkaset złotych i więcej) na które łatwiej narzucimy odpowiednią marżę.

    Podsumowanie

    Przy otwieraniu sklepu ważny jest research i przemyślane decyzje. Warto poświęcić czas na analizę i znalezienie niszy, w której będziemy mogli skutecznie promować nasze produkty i rozwijać internetowy biznes.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *