Menu
  • Menu

    Nowa zakopianka – kilkumiesięczne opóźnienie budowy

    Nowa zakopiankaKierowcy oczekujący na otwarcie nowej drogi ekspresowej S7 z Lubienia do Chabówki będą musieli uzbroić się w cierpliwość. Nowa zakopianka na jednym z trzech odcinków nie będzie gotowa w planowanym terminie. Opóźnienia sięgają kilku miesięcy. Powodem są niekorzystne warunki geologiczne.

    Minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk poinformował, że problemy pojawiły się na jednym z trzech realizowanych obecnie odcinków. Dotyczą one drogi między Skomielną Białą i Chabówką. Adamczyk wizytował budowę w poniedziałek 5 czerwca 2017 roku.

    Firma realizująca inwestycję odkryła niezdiagnozowany wcześniej przez geologów uskok skalny na budowie jednego z obiektów mostowych. Spowoduje to przesunięcie oddania do użytku całego odcinka o kilka miesięcy. Poślizg przy realizacji mostu oznacza, że będzie on gotowy nie, jak przewiduje harmonogram robót w 2018 roku, ale dopiero w roku 2019.

    Minister Adamczyk zapowiada jednak, że wcześniej oddana zostanie do użytku jedna z jezdni. Dzięki temu nowa zakopianka stanie się częściowo przejezdna jeszcze przed jej pełną realizacją. Zaznaczył jednocześnie, że bez opóźnień przebiega budowa dwóch pozostałych odcinków między Lubieniem a Chabówką. (Lubień – Naprawa oraz Naprawa – Skomielna Biała).

    Terminowo postępują też prace przy najdłuższym w Polsce tunelu pod Małym Luboniem. Długość tunelu przekracza 2 km. Jest on drążony w systemie całodobowym przez 7 dni w tygodniu. Prace wykonywane są przez włoską firmę Astaldi S.p.A z Rzymu. Zakończenie drążenie planuje się na koniec 2019 roku.

    Dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) Tomasz Pałasiński zaznaczył jednak, że inwestycja, w zależności od odcinka, realizowana będzie jeszcze przez jeden lub dwa okresy zimowe. Zakończenie budowy zależeć będzie od pogody w miesiącach zimowych.

    Nowa zakopianka z Lubienia do Chabówki

    Prace na trasie długości 16,7 km podzielone zostały na 3 odcinki: Lubień – Naprawa, Naprawa – Skomielna Biała (na tym odcinku znajdował się będzie tunel pod Małym Luboniem) oraz Skomielna Biała – Chabówka. Budowa każdego z nich powierzona została innemu wykonawcy. Powstanie też nowy odcinek drogi krajowej nr 47 do Rabki. Łączny koszt inwestycji wyniesie 2,1 mld zł.

    Pierwszy fragment prowadzący do tunelu realizuje polsko-ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A. z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Pozostałe dwa budowane są przez Włochów.

    Nowa zakopianka stanowi część realizowanej od kilkunastu lat modernizacji drogi krajowej nr 7. W ramach przedsięwzięcia w najbliższych miesiącach mają zostać oddane do użytku dwa odcinki na trasie z Warszawy do Krakowa. Chodzi o drogi między Radomiem a granicą województwa mazowieckiego, a także między Jędrzejowem a granicą województwa świętokrzyskiego. Oddanie pierwszej zaplanowano na II kwartał, drugiej zaś na III kwartał 2017 roku.

    Źródło – PAP

    Udostępnij w sieci ....Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on VKShare on Tumblr

    Jedna odpowiedź do “Nowa zakopianka – kilkumiesięczne opóźnienie budowy”

    1. Pajak napisał(a):

      To pierwszy ale zapewne nie ostatni poślizg w tej inwestcji. Już 150 m tunelu wydłubane . Zostało jesze ok 4000 m do 2021 roku. Chorwaci zaczęli wcześniej budować tunele ale zabrało im to znacznie wiecej czasu. Takie górskie tereny są „full of surprises”.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *