Menu
  • Menu

    Netmove – Long Tail – pozycjonowanie na długi ogon

    Pozycjonowanie stron internetowych to długi, momentami żmudny proces. O tym, z jak wielu detali się składa i do czego służą, wiedzą chyba tylko specjaliści z agencji interaktywnych. Jedną z metod, jakie się stosuje jest tak zwane pozycjonowane na długi ogon.

    Im więcej tym lepiej

    Zlecając pozycjonowanie strony agencji interaktywnej, zwykle zdajemy się na rady fachowców. Zleceniodawcę nieco onieśmiela branżowe nazewnictwo, jakie słyszy, choć jest ono znacznie uproszczone w kontakcie z klientem. Jedną z technik, jakie stosuje się przy pozycjonowaniu jest tak zwany Long Tail, czyli długi ogon. Jego koncepcję stworzył Chris Anderson. Teoria jest zawiła, jednak praktyka sprowadza się do tego, że rezygnuje się z pozycjonowania witryny na niewielką ilość trudnych fraz na rzecz większej liczby fraz mniej szczegółowych.

    Niektóre agencje marketingowe jak Netmove specjalizują się w tego typu działaniach. Budowanie ruchu w serwisie w oparciu o szczegółowe frazy wyszukiwania jest bardzo skuteczne. To one odpowiadają za 70 proc. ruchu z wyszukiwarek i aż 90 proc. transakcji.

    Frazy mniej popularne

    Strategia Long Tail świetnie sprawdza się w przypadku sklepów online. Jeśli jest prowadzona konsekwentnie, może przynieść trwałą przewagę nad konkurencją. Pomaga nie tylko klientom Netmove, ale nawet takim gigantom, jak eBay, Allegro, Netflix, Tunes czy Google. Większość wejść na stronę internetową to efekt wpisania określonych słów kluczowych. Ich efektywność jest uzależniona od pozycjonowania. Im większa konkurencja w danej branży, tym trudniej znaleźć w miarę wolne słowa kluczowe, jakie można zastosować.

    Pozostałe wejścia na stronę mają związek z metodą Long Tail. Wpisuje się słowa z kategorii tak zwanego pozycjonowania szerokiego. To rozbudowane frazy, które pochodzą od podstawowych słów kluczowych. Mogą stanowić kombinację słów tytułu strony, konkretnych artykułów, podstron. Specjaliści podkreślają, że często takie użycie słów generuje najbardziej wartościowe odwiedziny na stronie.

    Zalety Long Tail

    Pozycjonowanie metodą długiego ogona ma wiele zalet. Bardziej dokładne i rozbudowane hasła niejednokrotnie pomagają w szybszym dotarciu do grupy docelowej, na jakiej nam zależy. O wiele prościej pozycjonuje się stronę na dłuższe hasło niż takie, które z pewnością ma w swoim katalogu również konkurencja. Specjalistyczna fraza zwykle zachęca internautę do zainteresowania się stroną i powrócenia do niej w bliskim czasie. Jest to więc działanie, które pozwala na wyłowieniu bardzo wartościowych czytelników, odbiorców usług czy nabywców produktów. Zdefiniowane kwestie zwykle nie są dwuznaczne, trafiając w nie ma się świadomość znalezienia właściwego adresu.

    Metoda pozycjonowania Long Tail jest coraz bardziej popularna, nie tylko w Netmove. Warto na nią postawić, ponieważ przynosi wymierne korzyści. Najlepiej w połączeniu z pozycjonowaniem na standardowe, mocne frazy.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *