Menu
  • Menu

    Na czym tak właściwie polegają programy afiliacyjne?

    marketing afiliacyjny

    Wykorzystanie marketingu afiliacyjnego jest związane ze sposobem konstrukcji internetu. Popularność bezpośredniego kontaktu sprawiła, że coraz częściej można spotkać się w przestrzeni internetowej z tzw. influencer marketingiem, czyli wykorzystywaniem osób z pewnym poziomem lokalnego autorytetu w danej grupie społecznej do celów reklamowych.

    Skupione wokół takich osób mikrospołeczności stanowią grupę docelową danej firmy. Na trafianiu do takiej publiczności opiera się właśnie działanie afiliacyjne.

    Czym jest marketing afiliacyjny?

    W zasadzie mamy tu trzy osoby dramatu, choć dwie są najważniejsze. Mowa o kliencie, partnerze (afiliancie) oraz reklamodawcy (firmie). Dana firma chce pokazać się ze swoim produktem w danym środowisku. Zatrudnia zatem kogoś, kto będzie w stanie swoimi kanałami rozpropagować daną treść wśród osób, które reklamodawca uważa za swoją grupę docelową. To zatem, czego szuka firma w działaniach takiego partnera, to afiliacja. Na końcu jest klient, który otrzymuje produkt od osoby godnej zaufania i odwzajemnia zaufanie wybierając produkt reklamowanej firmy.

    Trzy typy wynagrodzenia

    Kwestia wynagrodzenia w marketingu afiliacyjnym jest dość ważna. Chodzi tu przede wszystkim o to jak dużą kwotę za propagowanie danej treści otrzymuje partner-afiliant. Marketing afiliacyjny formalnie bazuje na trzech typach rozliczenia między reklamodawcą a partnerem:

    • PPS – Pay Per Sale – określona część z zakupu towarów propagowanych (tudzież usługi) trafia na konto partnera. W toku rozmów ustalane są dokładne warunki i procent całej transakcji.
    • PPC – Pay Per Click – każde kliknięcie w reklamę generuje zarobek osoby partnera. Jest to sposób nieco rzadziej spotykany, ale dość chętnie wykorzystywany przez reklamodawców.
    • PPL – Pay Per Lead – każde określone w umowie działanie odbiorcy jest podstawą do wypłaty zarobkowej afiliant. Np. za wypełnienie formularza, kliknięcie w link czy inne działania na podstawie reklamowanej treści.

    Zalety afiliacji

    Wśród zalet afiliacji wymienić można chociażby skuteczne dotarcie do docelowej grupy odbiorców poprzez wykorzystanie właściwego dla internetu bezpośredniego sposobu działania. Poza tym marketing afiliacyjny to także dotarcie do szerszej grupy odbiorców i promowanie firmy niebezpośrednio, a więc nienachalnie.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *