Menu
  • Menu

    McDonald’s nie będzie już sponsorem igrzysk olimpijskich

    McDonald’s

    Fot. McDonald’s

    McDonald’s postanowił wstrzymać sponsorowanie igrzysk olimpijskich z natychmiastowym skutkiem. Nie jest on jedyną firmą, która podjęła w tym roku podobną decyzję. Amerykańska sieć fast-foodów była sponsorem olimpiady już 1968 roku, kiedy to dostarczała hamburgery w czasie zimowych igrzysk olimpijskich we francuskim Grenoble. Obecny kontrakt sponsorski miał obowiązywać do 2020 roku. McDonald’s dysponował do tej pory wyłącznymi prawami w kategorii „detalicznych usług gastronomicznych”.

    Jak podaje CNN, od 1976 roku McDonald’s był oficjalnym sponsorem Amerykańskiego Komitetu Olimpijskiego i od tego czasu stale sponsorował igrzyska. Miał prawo używać logo igrzysk, dzięki czemu koła olimpijskie znajdowały się na kubkach z jego napojami gazowanymi. Produkował również spoty reklamowe promujące drużynę Stanów Zjednoczonych.

    Od 1984 roku sieć promowała hasło: “Kiedy Stany Zjednoczony wygrywają, ty wygrywasz”. Po każdym sukcesie amerykańskiego sportowca, klienci wygrywali posiłki. Hasło było tak popularne, a sportowcy tak dobrzy, że niektóre restauracje nie nadążały z dostarczaniem Big Maców. Podczas ostatniej olimpiady w Rio de Janeiro McDonald wysłał do Brazylii setkę dzieci, by wzięły udział w ceremonii otwarcia igrzysk.

    Międzynarodowy Komitet Olimpijski stwierdził, że decyzja o zaprzestaniu sponsoringu była podjęta za obopólnym porozumieniem. Wstrzymanie sponsoringu ma mieć skutek natychmiastowy, z jednym wszakże wyjątkiem. Amerykańska sieć będzie sponsorować Zimowe Igrzyska w południowokoreańskim mieście Pjongczang.

    W Korei McDonald’s otworzy jak zawsze swoje restauracje na terenie kompleksu olimpijskiego. Również w koreańskich mediach występował będzie jako oficjalny sponsor igrzysk. Natomiast na terenie Stanów Zjednoczonych nie będzie już mógł używać reklam zawierających informacje o swoim sponsoringu.

    Dlaczego firma McDonald’s przestaje sponsorować igrzyska olimpijskie?

    Jak powiedział amerykańskiej telewizji CNN były dyrektor marketingu Międzynarodowego Komitetu Olimpijskiego Michael Payne, zakończenie współpracy było oczywiste. McDonald’s był partnerem igrzysk od wielu lat, co jest coraz bardziej kosztowne. Wydatki na ten cel osiągnęły już poziom trudny do akceptacji dla firmy.

    Amerykańska sieć przechodzi ostatnio duże zmiany. Nowy dyrektor generalny Steve Easterbrook postanowił wprowadzić dodatkowe usługi takie jak zamawianie przez Internet i dostawę do domu. Planuje też zwiększyć udział franczyzy z 81% do 90% wszystkich restauracji w 2018 roku.

    McDonald’s nie jest jedyną firmą, która zrezygnowała w tym roku ze sponsorowania igrzysk. Uczyniły to również Budweiser i TD Ameritrade. Natomiast AT&T, Citi i Hilton rozważają taką decyzję. Chociaż zmiany w liczbie sponsorów są zjawiskiem normalnym, to aż tak spektakularne odejścia mogą być związana z niezadawalającą oglądalnością olimpiady w Rio w 2016 roku.

    Na przykład telewizja NBC, która posiada prawa transmisji do 2032 roku, zanotowała spadek oglądalności igrzysk z 31,1 milionów (Londyn 2012 rok) do 25,8 milionów (Rio de Janeiro 2016 rok)

    Źródło – CNN

    Udostępnij w sieci ....Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *