Marzy Ci się własny sklep odzieżowy? Zobacz, od czego musisz zacząć
Własna działalność biznesowa to marzenie wielu osób. Często strach i brak doświadczenia handlowego wyniesionego z domu rodzinnego wstrzymuje przed podjęciem decyzji.
Niesłusznie. Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik, dzięki któremu dowiesz się, o czym nie możesz zapomnieć.
Wybór odpowiedniej platformy zakupowej lub lokalu
Bez miejsca do prowadzenia biznesu nie rozpoczniesz swojej działalności. Jeżeli nie masz doświadczenia w handlu i wszystko jest dla Ciebie nowe oraz nie dysponujesz na start dużym budżetem, najrozsądniejszym rozwiązaniem może się okazać założenie działalności online.
Sprzedaż internetowa wiąże się z niższymi kosztami prowadzenia działalności – przede wszystkim, jeśli chodzi o brak konieczności wynajęcia lokalu, który jest jednym z największych stałych wydatków. Jest też znacznie wygodniejszą formą, gdyż może być prowadzona i doglądana w dowolnym czasie i miejscu.
Wybór opakowań na produkty
Jeżeli już zadecydowałaś, że będziesz prowadzić sprzedaż online, musisz zaopatrzyć się w niezbędne pudełka i opakowania kurierskie służące wysyłce produktów. Im ładniej zapakujesz elementy odzieży, tym lepsze wrażenie wywrzesz na kupujących. W dobie silnej konkurencji i dużej dostępności towarów każdy aspekt sprzedaży jest ważny, dlatego nie pomijaj również tego. Pamiętaj też, że oprócz pudełka, w które zapakujesz produkt, przydadzą Ci się opakowania kurierskie, między innymi folie bąbelkowe, w których umieścisz przesyłkę.
Nawiązanie współpracy z dostawcą towaru
Prowadzenie sklepu odzieżowego byłoby niemożliwe, gdyby nie miejsca, skąd będziesz pozyskiwać towar do dalszej odsprzedaży. O ile nie zamierzasz samodzielnie szyć odzieży, musisz rozejrzeć się za zewnętrznymi dostawcami produktów. Zazwyczaj szeroki wybór towarów oferuje hurtownia odzieży, która ma w swoim asortymencie produkty różnych marek.
Kupując odzież w takim miejscu masz pewność, że otrzymasz fakturę VAT, którą powierzysz księgowej do rozliczenia. Możesz też na żywo obejrzeć oferowane produkty, dotknąć ich, porównać skład jakościowy oraz wybrać z nich najlepsze – Twoim zdaniem – egzemplarze. Nie każdy outlet odzieżowy zaproponuje Ci tak samo dużą gamę produktów oraz dobre warunki współpracy, dlatego szukaj, porównuj i rozmawiaj, aby wynegocjować dla siebie jak najlepsze ceny.
Zadbanie o względy wizerunkowe
Czy wiesz już, jak ma się nazywać i z czym kojarzyć Twoja marka? Jeśli nie, koniecznie opracuj (lub zleć grafikowi) opracowanie logotypu brandu. Logo zastosuj na firmowych pudełkach, metkach i kodach rabatowych dołączanych do przesyłek. W ten sposób utrwalisz wizerunek swojej marki w umysłach klientów.
Dodaj komentarz