Menu
  • Menu

    Linia Emirates za budową CPK

    Linia EmiratesOd dłuższego czasu linia Emirates próbuje uruchomić loty największego na świecie samolotu Airbusa A380 do Warszawy. Okazuje się jednak, że warszawskie Lotnisko Chopina nie posiada odpowiedniej infrastruktury do obsługi tego giganta. Dla linii otwarcie Centralnego Portu Komunikacyjnego może oznacza powrót do pomysłu uruchomienia rejsów A380 do naszej stolicy.

    Jak powiedział w rozmowie z Business Insider Maciej Pyrka, country manager Emirates Airline: Czekamy na nowe lotnisko dla Warszawy i kibicujemy temu pomysłowi.

    W wywiadzie udzielonym dla Business Insider Pyrka odniósł się też do słów pełnomocnika rządu do spraw budowy CPK Mikołaja Wilda, który oświadczył, że linia Emirates należy do grupy zainteresowanych budową CPK. Przedstawiciel przewoźnika powiedział, że nie podjęto jeszcze ostatecznej decyzji w sprawie konkretnych zobowiązań, ale cieszy się, że budowa konsultowana jest z liniami lotniczymi.

    Linia Emirates patrzy na rządową inwestycje z punktu widzenia możliwości otwarcia połączenia Dubaju z Warszawą samolotami A380. Jak powiedział Pyrka: Z naszego punktu widzenia A380 na nowo zdefiniował podróż lotniczą. Zarówno w pierwszej klasie, gdzie dostępne są prysznice, SPA i bar, przez klasę biznes, po klasę ekonomiczną. Komfort podróży A380 jest nieporównywalny do lotu jakimkolwiek innym samolotem. (cytat za Business Insider)

    Linia Emirates ma receptę na sukces portu lotniczego

    W rozmowie z Business Insider Maciej Pyrka dodał, że Centralny Port Komunikacyjny stanowi szansę zarówno dla Warszawy, jak i dla całego rynku lotniczego w naszym kraju. Uważa on, że spory dotyczące lokalizacji i funkcjonowania są czymś naturalnym dla tak dużej inwestycji.

    Dodaje, że najważniejsze dla sukcesu CPK są cztery czynniki. Pierwszym z nich jest komunikacja z centrum miasta. Bez względu na lokalizację kwestię najważniejszą stanowi możliwość dotarcia do centrum w ciągu 30 minut.

    Drugim czynnikiem jest szybkość realizacji inwestycji. Wkrótce wyczerpie się przepustowość Lotniska Chopina a to zatrzyma rozwój transportu lotniczego w Polsce. Trzecim czynnikiem jest możliwość sprawnej obsługi samolotów, które przewożą powyżej 400 pasażerów.

    Nie mniej istotny czwarty czynnik zależy już od inwencji pomysłodawców. Jest nim znalezienie unikalnej formuły funkcjonowania. Chodzi o skłonienie podróżnych, by w planach podróży uwzględnili właśnie ten port lotniczy a nie inny.

    Jako przykład Maciej Pyrka podaje port lotniczy w Dubaju, z którego do Warszawy lata linia Emirates. Jest ono doskonale skomunikowane z centrum. Czas przesiadki nie musi tam przekraczać 60 minut a jednocześnie terminal posiada bogatą ofertę dla osób oczekujących na samolot. Port słynie też na cały świat z komfortowych poczekalni dla pasażerów klasy biznes.

    Jak dodaje: Wybudowano na nim hub dedykowany tylko samolotom A380, unikalny w skali świata. Temu wszystkiemu towarzyszy wielkie centrum handlowe duty free, liczne punkty usługowe, gabinety SPA, hotele. Wszystko to razem opakowane jest w przyjazną atmosferę, co sprawia, że na lotnisku w Dubaju na pewno nie można się nudzić. (cytat za Business Insider)

    Chociaż powstało na środku pustyni, lotnisko w Dubaju posiada wszystkie elementy, które decydują o sukcesie takiej inwestycji. Nie tylko zwiększyło ono liczbę pasażerów przesiadkowych ale również przyczyniło się do zwiększenia liczby przyjazdów do samego Dubaju. Chociaż z drugiej strony rozwój miasta decyduje w dużej mierze o liczbie pasażerów na lotnisku.

    Autor: Waldemar Kubielski
    Źródło – Business Insider

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany.