Menu
  • Menu

    Kupon AdWords – dodatkowe środki na Twoją reklamę w Google

    Kupon AdWordsOtwierasz własną firmę? A może planujesz stworzyć pierwsze kampanie reklamowe w internecie dla swojego przedsiębiorstwa? Jeśli tak, to pewnie chciałbyś wiedzieć jak pozyskać dodatkowe środki na działania reklamowe w Google.

    Właśnie dlatego kupon AdWords przychodzi z pomocą! Jest to kod promocyjny, który zwiększa dostępny budżet na tworzone kampanie reklamowe w Google. Poniżej, dowiesz się jak go zdobyć i aktywować.

    Jak uzyskać kupon AdWords?

    Kody promocyjne można zdobyć z dwóch źródeł:

    • bezpośrednio od Google,
    • za pośrednictwem Certyfikowanych Partnerów Google AdWords wyselekcjonowanych agencji marketingowych.

    Jednakże w obu przypadkach kupony nie są dostępne cały czas, a jedynie w ramach specjalnych ofert. Ponadto, są to kody jednorazowe, niepodlegające sprzedaży bądź wymianie.

    Voucher AdWords to świetne rozwiązanie dla osób i firm rozpoczynających przygodę z płatnymi reklamami w wyszukiwarce. Dzięki nim, już na początku można uzyskać dodatkowy budżet na prowadzone kampanie. Jednakże, aby móc skorzystać z środków dostępnych w ramach Google AdWords kupon, należy spełnić określone kryteria. Jednym z najważniejszych jest konieczność wydania określonej sumy na kampanie w internecie. Dla przykładu, przy inwestycji 100 PLN na reklamy w wyszukiwarce, Google może zaoferować kupon AdWords w wysokości 200 PLN. Dzięki temu, reklamodawca już na stracie prowadzenia kampanii zyskuje istotny zastrzyk środków.

    Czy Google AdWords kupon jest dla wszystkich?

    Kody promocyjne oferowane przez Google są przeznaczone głównie dla osób rozpoczynających działania reklamowe w internecie. Otrzymany kupon można aktywować do 14 dni od momentu utworzenia konta AdWords. Następnie, reklamodawca musi uzyskać kliknięcia o danej wartości, aby móc skorzystać z środków dostępnych w ramach kodu promocyjnego. Pod uwagę brana jest jedynie kwota wydana po aktywacji kuponu. Wracając do poprzedniego przykładu, reklamodawca musi w określonym czasie wydać minimum 100 PLN na płatne reklamy, aby uzyskać dodatkowe 200 PLN na działania promocyjne w Google. Kwota dostępna w ramach kuponu pojawi się na koncie w ciągu 31 dni od wydania wspomnianych 100 PLN.

    Należy pamiętać, że działanie kuponów różni się w zależności od ustawień płatności – automatycznych bądź ręcznych. W przypadku:

    • Płatności automatycznych – po wykorzystaniu kwoty dostępnej w ramach kuponu, reklamy nadal będą wyświetlane, a co za tym idzie, konto będzie obciążane kosztami wyświetlanych reklam.
    • Płatności ręcznych – rekomendowane jest zasilenie konta kwotą wyższą niż wymagana do otrzymania kodu promocyjnego, ponieważ wydatki mogą nie osiągnąć sumy potrzebnej do aktywacji kuponu. Zakładając, że musisz zainwestować 100 PLN i taką kwotę wpłaciłeś na konto, wydałeś już 99,60 PLN, a Twoje średnie CPC to 0,70 PLN – pozostałe środki nie mogą zostać wykorzystane, gdyż średnie CPC przewyższa wartość środków dostępnych na koncie.

    W obu przypadkach kod należy wpisać przed datą jego wygaśnięcia. Kiedy zostaną spełnione wszystkie warunki określone w otrzymanym AdWords voucher, kwota dostępna w ramach kuponu będzie widoczna na koncie w ciągu 31 dni.

    Jak aktywować kupon AdWords?

    Aby aktywować kod promocyjny, postępuj według poniższej instrukcji:

    1. Zaloguj się na swoje konto AdWords.
    2. Wybierz ikonę koła zębatego, następnie kliknij Rozliczenia i płatności.
    3. Kliknij Ustawienia → przewiń stronę w dół → wybierz Zarządzaj kodami promocyjnymi.
    4. Wybierz +Kod promocyjny.
    5. Wpisz kod promocyjny i kliknij Zapisz.

    Google umożliwia monitorowanie dostępności środków w ramach kodu promocyjnego. W zakładce ,,Zarządzaj kodami promocyjnymi’’ można wejść w ,,Moje promocje’’ gdzie widoczne są działania dotyczące obecnie używanych kuponów. Natomiast w karcie ,,Historia’’ znajdują są wykorzystane i nieaktualne kody.

    Czy voucher AdWords to zawsze dobre wyjście?

    Kody promocyjne oferowane przez Google to świetna alternatywna dla nowych reklamodawców. Jednakże, pęd za darmowymi kuponami może być zgubny. Należy pamiętać, że na koncie AdWords może zostać aktywowany tylko jeden kupon. Nierzadko, po użyciu vouchera, reklamodawca tworzy nowe konto, na którym wykorzystuje kolejny kod promocyjny. Wydawać by się mogło, że to świetny pomysł… Jednakże, z biegiem czasu kampania zyskuje Jakość i Historię, a co za tym idzie stawki za kliknięcia obniżają się. Zakładając nowe konto, ceny za kliknięcia są wyższe więc nasz zysk z kuponu staje się fikcją. Z tego powodu do tematu kuponów AdWords należy podchodzić z rozwagą oraz dobrze przemyśleć realizowaną strategię reklamową, aby przynosiła nam jak najwięcej korzyści w dłuższej perspektywie czasu. Rekomendowane jest skorzystanie z usług Certyfikowanego Partnera Google np. firmy EACTIVE, która oferuje kupony  dla klientów zakładających nowe konta AdWords z pewnego źródła.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *