Menu
  • Menu

    Kreowanie marki

    Kreowanie markiOstatnio wzrasta świadomość tego jak ważne jest kreowanie marki. Tematem tym coraz częściej interesują się mali i średni producenci. Zaczynają oni doceniać korzyści płynące z tworzenia i utrwalania w świadomości klientów obrazu swojego produktu. Profesjonalne kreowanie marki jest procesem złożonym, ale bardzo skutecznym.

    Czym jest branding?

    Branding, czyli tworzenie marki jest wielopoziomowym procesem niepolegającym tylko na stworzeniu i promowaniu znaku marketingowego. Niestety wśród wielu przedsiębiorców nadal panuje takie przekonanie. Niesłusznie, bowiem nie można ograniczać się do opracowania znaku firmowego lub logo. Jeśli chcemy osiągnąć zamierzone cele muszą pójść za tym dalsze działania. Prawidłowe budowanie marki powinno polegać na połączeniu i uwypukleniu wszystkich walorów produktu a następnie pokazaniu tego w atrakcyjny dla klienta sposób.

    Aby produkt uczynić jak najbardziej atrakcyjnym należy odpowiednio kreować cechy pozytywne dodatkowo wspierając je akcjami promocyjnymi. Warto także pamiętać, że tworzenie marki jest procesem stałym, który wymaga od nas ciągłego modyfikowania oferty oraz zmiany podejmowanych działań. Nie można się też ograniczać do promowania pojedynczego produktu znacznie lepiej, gdy opracowana strategia pozwoli na kształtowanie obrazu całej firmy.

    Tworzenie marki może dotyczyć zarówno produktów istniejących już na rynku jak również tych, które mają dopiero powstać. W tym drugim przypadku można bardziej szczegółowo zaplanować każde działanie. Możliwe jest na przykład zamówienie odpowiednich opakowań i logotypu a także podjęcie innych działań mających na celu wykreowanie spójnego i atrakcyjnego obrazu produktu.

    Czym jest packaging?

    Jednym z niedocenianych elementów brandingu jest tak zwany packaging, czyli dział zajmujący się projektowaniem opakowań i etykiet. Jak się okazuje to właśnie za pomocą opakowania producent może przekonać klienta do wyboru jego towaru. Informacje zawarte na etykiecie powinny być proste, atrakcyjne i jednoznaczne. Tylko opakowanie wyjątkowo oryginalne może wyróżnić się spośród wielu innych i wpłynąć na postawę oraz decyzje konsumenta. Liczy się nie tylko treść, ale również forma.

    Obecnie możliwe jest stworzenie opakowania lub etykiety z bardzo różnych materiałów. Możliwe jest skorzystanie też z najróżniejszych rozwiązań technicznych. Popularne są na przykład opakowania z tworzyw sztucznych typu flexo. Dobrym pomysłem jest również zastosowanie – np. w przypadku artykułów spożywczych i kosmetycznych – opakowań typu doypack producent wyposażył je w specjalne dozowniki z nakrętką.

    Udostępnij w sieci ....Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *