Menu
  • Menu

    Kreatywność – 7 sposobów na genialne pomysły

    KreatywnośćWielu ludzi zazdrości wielkim twórcom czy wynalazcom. Wielu chciałoby zostać kimś tak sławnym jak Leonardo da Vinci albo Stephen Hawking. “Puls Biznesu” prezentuje 7 wskazówek, dzięki którym każdy może rozwinąć swoją kreatywność. Nie należy się oczywiście spodziewać, że wszyscy stosujący poniższe metody zyskają światową sławę, ale na pewno wzbogacą swoje życie.

    Jak podkreśla “Puls Biznesu”, we współczesnym świecie kreatywność stanowi motor napędowy biznesu. Łamanie konwencji i twórcze myślenie mogą być udziałem każdego. Wystarczy tylko rozwinąć w sobie te zdolności.

    Sposób pierwszy na sukces można streścić w zwrocie “kradnij i zabijaj pomysły”. Jak pisze “Puls Biznesu”: „Lepiej wziąć coś, co do ciebie nie należy, niż pozwolić, by leżało zaniedbane” — radził Mark Twain. Tak robią najwięksi. Zanim Beatlesi zasłynęli jako kompozytorzy, grali covery. Quentin Tarantino remiksuje cudze filmy, by odkryć swój styl. Jim Jarmusch pochłania wszystko, co karmi jego wyobraźnię i porusza duszę: zasłyszane rozmowy, muzykę, obrazy, a nawet sny.

    Zabijanie pomysłów polega na wyzbywaniu się wszystkiego, co rozprasza. Człowiek powinien umieć poświęcić się wybranej dziedzinie. Nie można rozpraszać swojego czasu na realizację zbyt wielu celów. Kreatywność wymaga samoograniczenia.

    Kreatywność to zdolność wykorzystania dostępnych zasobów

    Jak pisze “Puls Biznesu”, ludzie zwykli przypisywać zbyt duże znaczenie narzędziom. Nie zawsze najlepszy sprzęt decyduje o najlepszych pomysłach. Kreatywność bierze się raczej z umiejętności wykorzystania dostępnych narzędzi.

    Zespół The Beatles swój debiutancki album „Please Please Me” nagrał w ciągu jednego dnia w studio wynajętym za 400 funtów. Ograniczone zasoby zmuszają do twórczego myślenia bardziej niż dostęp do drogich narzędzi.

    Trzeci sposób polega na odejściu od komputera. Kontakt z rzeczywistością działa bardziej stymulująco niż kontakt ze światem wirtualnym. Przy komputerze stajemy się perfekcjonistami a to nie koniecznie pozytywnie wpływa na kreatywność.

    Czwartą metodą jest umiejętność doceniania przeciętności. Nie wszyscy są geniuszami. Może się jednak okazać, że – łącząc ze sobą różne swoje przeciętne zdolności – człowiek wykreuje nową jakość. Okazuje się, że nie tylko ludzie wybitni w danej dziedzinie osiągają sławę. Czasem trzeba umieć połączyć kilka swoich zdolności, które każde z osobna nie zagwarantują sukcesu.

    „Puls Biznesu” radzi też by “być głupim”. Tylko idiota będzie chciał zmieniać świat w którym żyje, zamiast się do niego przystosować. Chęć zmiany świata jest typowa jeszcze dla dzieci, wariatów, albo geniuszy. Niestety tylko niewielu z nich osiąga sukces, ale zawsze kreatywność wiąże się z chęcią poprawienia w jakiś sposób zastanej rzeczywistości.

    Szósta wskazówka mówi o pracy za darmo. Wykorzystywanie czasu wyłącznie w celu zaspokojenia potrzeb finansowych niszczy kreatywność. Czasem wiec warto poświęcić go na coś, co nie przyniesie konkretnych rezultatów w postaci natychmiastowego przypływu gotówki. Wystarczy niekiedy przelać na papier swoje lęki, pragnienia i pomysły. Nie trzeba przy tym dbać o formę. Takie podejście rodzi nowatorskie pomysły.

    Jako ostatnią wskazówkę “Puls Biznesu” wymienia unikanie presji na oryginalność. Im bardziej człowiek stara się być oryginalny, tym gorszy przynosi to efekt. W działaniach trzeba po prostu starać się być dobrym. Kreatywność da wtedy sama o sobie znać.

    Autor: Sebastian Bujak
    Źródło: Puls Biznesu

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *