Menu
  • Menu

    Komfort i bezpieczeństwo, czyli jak dbać o hotelowych gości

    jak dbać o hotelowych gościRenomę placówki hotelowej wyznacza standard oferowanych usług. O gości trzeba odpowiednio zadbać i zapewnić im idealne warunki do wypoczynku. Czego należy dopilnować, by poczuli, że ich wymagania zostały spełnione w 100%?

    Przyjemne ciepło

    W każdym pokoju i w łazience należy zapewnić gościom komfort cieplny. Pomieszczeń nie należy przegrzewać, a temperaturę dostosować do aktualnej pory roku – w zimie odpowiedniejsza będzie wyższa, natomiast w lecie niższa. W uzyskaniu tej optymalnej pomoże klimatyzacja, której pracą każda z zatrzymujących się osób powinna móc samodzielnie sterować, dobierając poziom ciepła do indywidualnych preferencji. Do łazienki z kolei odpowiedniejsze będzie ogrzewanie podłogowe. Poza tym sprawdzą się tradycyjne kaloryfery, na których można rozwiesić mokre ręczniki.

    Sterylna czystość

    Utrzymanie hotelu w czystości to absolutna podstawa. Pokoje, łazienki i korytarze należy sprzątać tak często, jak zachodzi potrzeba lub nakazują wymogi. Gruntownych porządków wymaga też każda kwatera, z której wymeldował się gość. Zakres obowiązków ekipy sprzątającej powinien obejmować m.in. wyczyszczenie wszystkich powierzchni użytkowych, ze szczególnym uwzględnieniem urządzeń sanitarnych i podłogi w łazience, jak również aneksu kuchennego, jeśli takowy się pojawia, wymianę ręczników, szlafroków i pościeli na świeże, zmianę worków na śmieci, odkurzenie i zmycie podłogi, starcie kurzu.

    Wygodne łóżko

    Wygodne łóżko zaoferuje przyjemny sen, pozwoli wypocząć. Dlatego w każdym pokoju powinno się umieścić duże łóżko z odpowiednio twardym materacem, zapewniającym dobre podparcie dla pleców w pozycji leżącej. Oprócz tego trzeba postarać się o elegancką, najlepiej białą, przyjemną w dotyku pościel dla hoteli, wykonaną z wysokogatunkowej i odpornej na działanie silnych środków piorących bawełny.

    Eleganckie tekstylia

    Wpływ na oferowany standard mają także tekstylia, bo to m.in. one podwyższają prestiż lokalu. Najlepszy wybór stanowią te doskonałej jakości, w jednolitej, stonowanej kolorystyce. Z racji swej uniwersalności sprawdzą się białe, kojarzone z nieskazitelną czystością, pasujące do każdej stylistyki wnętrza. Na wyposażeniu muszą się znaleźć przede wszystkim miękkie ręczniki, ciepłe szlafroki, wytrzymała pościel hotelowa. Producent informuje na metkach, jak należy je czyścić i konserwować, by na długo zachowały piękny wygląd, zatem jeśli będzie się przestrzegać zaleceń, posłużą przez długi czas.

    Funkcjonalna łazienka

    Wygodna łazienka to kolejny must have. W małej sprawdzi się prysznic, a w większej wanna. Nie może w niej zabraknąć też WC, bidetu, umywalek, szerokiego blatu, szafek, szuflad, suszarki do włosów, dużego lustra, podstawowych akcesoriów i miniaturek kosmetyków.

    Widne wnętrze

    Jasne, dobrze doświetlone wnętrza wyglądają korzystniej, są przytulniejsza, a przebywające w nich osoby czują się lepiej. Dlatego najlepiej urządzić je w jasnych kolorach, zapewnić dopływ naturalnego światła i postarać się o kilka sztucznych punktów świetlnych. Optymalnym rozwiązaniem jest uzupełnienie oświetlenia sufitowego o lampy boczne i stojące.

    Obsługa na najwyższym poziomie

    Aby goście czuli się w pełni komfortowo, muszą mieć zapewnioną obsługę na najwyższym poziomie. Recepcja hotelowa czynna 24 h/dobę, restauracja na miejscu, rzetelna ekipa sprzątająca, pracownicy znający języki obce, możliwość zamówienia taksówki czy biletów lotniczych, śniadania podawane do pokoju – te i wiele innych aspektów przekłada się na wysoki standard, którego oczekuje większość zatrzymujących się w hotelach osób.

    Bezpieczeństwo

    Wszystkim osobom przebywającym na terenie placówki należy zapewnić bezpieczeństwo. W tym celu zaleca się instalację kamer na terenie obiektu, monitoring parkingu i wynajęcie firmy ochroniarskiej do pilnowania porządku. Wskazane jest także zabezpieczenie hotelu alarmem oraz zainstalowanie w każdym pokoju sejfu, w którym można schować wartościowe przedmioty. Jeżeli jednak nie jest to możliwe, trzeba przynajmniej uruchomić depozyt na recepcji.

     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *