Menu
  • Menu

    Honda Civic Sedan 2017 – najbardziej zaawansowany w historii modelu

    Honda Civic

    Honda Civic (Fot. Honda)

    Honda Civic Sedan 2017 jest najbardziej zaawansowaną konstrukcją w historii japońskiej marki. Ze względu na popularność tego modelu w Europie wprowadzono w nim szereg nowych rozwiązań, by podkreślić dążenie Hondy do innowacyjności. Jednocześnie nadano mu najbardziej sportowy charakter. Producent podkreśla, że wyróżniają go: dynamiczne osiągi, ekonomika eksploatacji, przestrzeń wnętrza, bezpieczeństwo i jakość wykonania.

    Nowa Honda Civic posiada szersze, dłuższe i niższe nadwozie, niż model wcześniejszej generacji. Zastosowano w nim krótsze zwisy i agresywny design przedniego pasa nadwozia. Ma to podkreślić sportowy charakter i poprawić właściwości aerodynamiczne. Obniżenie podłogi sprawiło, że obniżone też zostało siedzenie kierowcy, co przekłada się na bardziej sportowe wrażenia w czasie jazdy.

    Honda Civic

    (Fot. Honda)

    Również wnętrze zaprojektowano od podstaw. System Honda Connect z 7-calowym dotykowym ekranem umożliwia bardziej intuicyjną obsługę. Użyto w nim czterordzeniowego procesora Nvidia Tegra 3. Można dzięki niemu między innymi przeglądać strony internetowe.

    By poprawić komfort prowadzenia, w aucie obniżono środek ciężkości i zastosowano nowe zawieszenie. Szersza płyta podłogowa umożliwiła powiększenie wnętrza i wyposażenie samochodu w pojemny bagażnik. Płyta podłogowa jest o 16 kg lżejsza od stosowanej dotychczas. Efekt ten uzyskano przy jednoczesnym zwiększeniu jej sztywności.

    Honda Civic Sedan 2017 z całkiem nowym silnikiem

    Całkiem nowy jest też silnik benzynowy VTEC TURBO o pojemności 1,5 litra, opracowany pod kątem wysokich osiągów. Jest to czterocylindrowa jednostka z turbodoładowaniem, dostępna z sześciobiegową skrzynią biegów. Został on opracowany z wykorzystaniem rozwiązań z 2 litrowego silnika VTEC TURBO o mocy 310 KM zastosowanego w samochodzie Civic Type R.

    Silnik 1,5 litrowy osiąga moc 182 KM. To moc wyższa niż w jednostce 1,8-littowej pojemności starszej generacji. Niską masę zapewnia mu wykonanie bloku i głowicy ze stopu aluminium. Zastosowano w nim między innymi turbosprężarkę mono-scroll. Charakteryzuje się ona niską bezwładnością. Posiada też elektronicznie sterowany zawór upustowy spalin.

    Rozrząd bezobsługowy w całym cyklu życia silnika napędzany jest łańcuchem. Wałki rozrządu o cienkich ścianach przyczyniają się do dalszego zmniejszenia masy jednostki napędowej. Natomiast aluminiowe tłoki pokryto powłoką zmniejszającą tarcie. Przepustnica sterowana jest nie bezpośrednio przez pedał gazu, ale za pośrednictwem elektronicznego układu.

    Za względu na wyposażenie w najnowsze systemy bezpieczeństwa nowa Honda Civic uchodzi za jeden z najbezpieczniejszych samochodów w swojej klasie. Układ Honda SENSING, który będzie instalowany we wszystkich wersjach wyposażenia, zawiera największą liczbę rozwiązań w tej klasie samochodów.

    Systemy te wykorzystują informacje zebrane z radaru, kamery i zestawu czujników. W skład Honda SENSING wchodzą: system ograniczający skutki kolizji, system ostrzegania przed kolizją, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system utrzymywania na pasie ruchu, tempomat adaptacyjny, system rozpoznawania znaków drogowych, oraz inteligentny ogranicznik prędkości.

    Źródło – Honda

    Udostępnij w sieci ....Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *