Menu
  • Menu

    Emirates będą latać Airbusami A380 na trasie Warszawa – Dubaj

    Emirates

    Emirates będą latać do Polski Airbusami A380 (Fot. Airbus)

    Największy samolot świata Airbus A380 może latać codziennie na trasie Warszawa – Dubaj. Linie lotnicze Emirates chcą włączyć go do swoich połączeń z naszą stolicą. Jak podaje na swym portalu TVN24 BiS, o planach poinformował 21 lutego 2018 roku szef polskiego oddziału Emirates Maciej Pyrka.

    Plan linii Emirates będzie jednak wymagał poczynienia pewnych zmian na Lotnisku Chopina. Aby tak duży samolot mógł być wykorzystywany codziennie, niezbędne jest przystosowanie na stałe do jego obsługi jednego ze stanowisk. Niezbędne są też inne praca związane z przystosowaniem portu lotniczego do przyjmowania samolotu tej wielkości – powiedział Pyrka.

    Dodał on również, że linie Emirates są gotowe, by Airbus A380 wykorzystywać w codziennych lotach do Warszawy. Teraz niezbędna jest tylko decyzja zarządcy lotniska na Okęciu. Jeśli decyzja o przygotowaniu niezbędnej infrastruktury zapadnie, linie będą mogły w ciągu najbliższych kilku miesięcy uruchomić stałe loty.

    Do Warszawy mógłby latać – jak podaje TVN24 BiS – samolot skonfigurowany do przewozu od 510 do 600 pasażerów. Airbus A380 jak dotąd tylko raz wylądował w stolicy Polski. Miało to miejsce 10 lutego 2017 roku. Okazję stanowiła 4 rocznica zainicjowania stałego połączenia między Warszawą a Dubajem.

    Emirates Największym odbiorcą Airbusa A380

    W barwach przewoźnika ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich lata w tej chwili 101 samolotów A380. W tym roku podpisano umowę na dostawę kolejnych 20 maszyn z opcją zamówienie kolejnych 16 egzemplarzy. Kontrakt z Emirates uratował cały program budowy największego samolotu świata. Wcześniej Airbus zapowiedział bowiem, że z powodu braku nowych zamówień będzie stopniowo wygaszał produkcję.

    Airbus A380 został oblatany w 2005 roku. Jego seryjna produkcja rozpoczęła się w roku 2007. Do tej pory dostarczono klientom na całym świecie 222 egzemplarze. Dokładnie połowę tej liczby zakupiły dwie linie lotnicze ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.

    Samolot ma aż 73 m długości. Rozpiętość jego skrzydeł wynosi prawie 80 metrów, a całkowita wysokość 24,1 m, czyli tyle co 9-kondygnacyjny budynek. Na dwóch pokładach może zmieścić się nawet 853 pasażerów, pod warunkiem jednak, że samolot posiadał będzie wyłącznie klasę ekonomiczną. Przy podziale na 3 klasy liczba ta wynosi znacznie mniej.

    W tej chwili Emirates wykorzystuje na trasach do Polski Boeingi 777-300. Mogą one zabierać na pokład 428 pasażerów. Samoloty obłożone są pasażerami aż w 80%. Jak pisze TVN24 BiS, od momentu uruchomienia połączenia Warszawa – Dubaj linie przewiozły na tej trasie 975 tysięcy pasażerów.

    Linia Emirates powstała w 1985 roku. Początkowo dysponowała tylko dwoma wylizingowanymi samolotami. Jednak wkrótce zaczął się jej gwałtowny rozwój. W 1987 roku uruchomiono pierwsze połączenie z Europą, natomiast w 1990 roku z Azją Południowo-Wschodnią.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *