Menu
  • Menu

    Droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa-Grójec – podpisanie umów z wykonawcami

    Droga ekspresowa S7Droga ekspresowa S7 wydłuży się o kolejny odcinek. Już w tej chwili trwają prace przy obwodnicy Radomia, niedawno oddano do użytku trasę między Szydłowcem a Radomiem. Natomiast 17 sierpnia 2017 roku podpisane zostały umowy na budowę kolejnego odcinka od węzła Lotnisko na południowej obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca. W podpisaniu umowy wziął udział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

    Minister stwierdził, że droga ekspresowa S7 stanowi ważne uzupełnienie sieci komunikacyjnej w centralnej Polsce. Jej zadaniem ma być bezpieczne połączenie portów Trójmiasta, Polski północnej i Bałtyku z krajami Europy Południowej.

    Budowa południowego wylotu z Warszawy w stronę Krakowa stanowi jedną z kluczowych inwestycji dla rozwoju stolicy. Kilka lat temu dzięki budowie fragmentu drogi ekspresowej od Sękocina Starego do Alej Jerozolimskich udało się znacząco rozładować gigantyczne korki tworzące się w Raszynie.

    Jednak droga krajowa nr 7 od Grójca w stronę Warszawy poprzecinana jest w wielu miejscach przejściami dla pieszych i skrzyżowaniami z sygnalizacją świetlną. Powoduje to tworzenie się korków w czasie zwiększonego natężenie ruchu samochodów. Powstanie drogi ekspresowej na tym odcinku radykalnie skróci czas dojazdu do stolicy.

    Pomiędzy Warszawą a Krakowem pozostało kilka odcinków, na których nie ma jeszcze drogi ekspresowej. Jeden z nich stanowi obwodnica Skarżyska-Kamiennej, gdzie przez wiele lat budowę blokowały poczynania ekologów.

    Droga ekspresowa S7 z Warszawy do Grójca – 3 odcinki, 3 wykonawców

    Nowa inwestycja podzielona została na 3 odcinki. Odcinek A od węzła Lotnisko do węzła Lesznowola będzie liczył 6,67 km. Wykonawcą tego fragmentu zostało konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A. Wartość podpisanego kontraktu na budowę wraz z węzłami Zamienie i Lesznowola wynosi 221,4 miliona zł. Planowane jest powstanie 2 jezdni z 3 pasami ruchu na każdej.

    Odcinek B od węzła Lesznowola do węzła Tarczyn Północ będzie miał długość 14,8 km. Umowę na wykonanie tego fragmentu o wartości 388,7 mln zł podpisano z firmą IDS-BUD S.A. Na tym odcinku powstaną 2 jezdnie z 2 pasami ruchu każda oraz 3 węzły: Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ. W ramach inwestycji zostanie też wyremontowane 17 km istniejącej drogi krajowej nr 7.

    Ostatni fragment – odcinek C będzie miał długość 7,9 km. Połączy on węzeł Tarczyn Północ z istniejącą obwodnicą Grójca. Umowę na wykonanie o wartości 203,4 mln zł podpisano z firmą Mota-Engil Central Europe S.A. Tu również powstaną 2 jezdnie z 2 pasami w każdą stronę, a także 1 węzeł, Tarczyn Południe.

    Droga ekspresowa S7 z Warszawy do Grójca ma być gotowa w ciągu 34 miesięcy od momentu podpisania umów z wykonawcami czyli w połowie 2021 roku.

    Źródło – Centrum Prasowe PAP

    Jedna odpowiedź do “Droga ekspresowa S7 na odcinku Warszawa-Grójec – podpisanie umów z wykonawcami”

    1. Pajak napisał(a):

      To cieszy. Hmm ale S7 miala być już dawno gotowa. Warszawa – Mława, Kraków – granica województwa świętokrzyskiego nawet na papierach nie istnieje. Perspektywa remontu koleji Kraków, Kielce, Suchedniów, Skarżysko Kamienna, Szydłowiec, Radom, Warka, Warszawa ……..UWAGA DO 2030 roku.!!! Chory kraj , chorzy decydenci.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *