Menu
  • Menu

    Detale i udogodnienia to klucz do serca gości hotelu

    wyposażenie hoteluCzęste podróże to dla wielu z nas element codzienności – możliwość, obowiązek, a przede wszystkim wyzwanie. Nie dziwi więc, że każdy gość, a szczególnie stały bywalec obiektów noclegowych, tworzy indywidualne wyobrażenie na temat miejsca, które na krótki czas staje się jego domem.

    Z każdym kolejnym wyjazdem coraz ważniejsze staje się wyposażenie hotelu i standard obsługi, a wszelkie niedociągnięcia odruchowo zwracają uwagę jako odstępstwo od postawionych obiektowi wymagań. Jeśli chcemy, aby powrót do naszego hotelu nie wiązał się z przykrą koniecznością i poczuciem zmarnowanych pieniędzy, wsłuchajmy się w potrzeby i oczekiwania naszych klientów.

    Miejsce gościa w hotelu

    Usługi hotelarskie mają specyficzny charakter – są płatną gościną. Oznacza to, że granica między pojęciem „klient” i „gość” jest cienka i nie powinna zanikać wyłącznie w obiektach luksusowych. W czasach powszechnego ratingu internetowego to szczegóły decydują o ocenie danego obiektu w podobnym pułapie cenowym – zwłaszcza w dużych miastach i miejscowościach turystycznych. Dobry hotel, hostel, apartament czy guesthouse to kombinacja dwóch czynników – ludzkiego i materialnego. Warto zadbać o oba w takim samym stopniu.

    Obsługa hotelowa i jej zadania

    Praca o wdzięcznej nazwie customer service to ciężki kawałek chleba od czasu do czasu zamieniający się w słodki cukierek. Skupienie na gościach, podzielna uwaga i umiejętność sprawnego rozwiązywania sytuacji kryzysowych to cechy jak najbardziej pożądane w tej pracy. Bardzo ważne jest danie klientowi poczucia zainteresowania i szczerej chęci pomocy. Odpowiednie przywitanie, obsługa, zapewnienie o obecności i gotowości wysłuchania potrzeb, otwartość na uwagi i krytykę to elementy miłe dla gościa, a niezbędne dla klienta. Wiele hoteli (ale także restauracji, salonów itp.) przygotowuje swoim pracownikom templatki lub gotowe formułki zawierające najważniejsze informacje do przekazania i wskazówki, na które warto zwrócić uwagę. Dobrze jest pozostawać otwartym na pytania i skargi gości, zaś najlepiej – nie dać mu do nich powodu.

    Wyposażenie lobby i hotelu

    Wbrew pierwszemu wrażeniu – poziom „luksusu” obiektu noclegowego to nie jedyne, co możemy odczytać z jego wnętrza. Wiele czynników takich jak czystość, porządek czy dbałość o detale pokazuje, czy w ogóle zależy nam na gościach. Ukrycie elementów pracowniczej codzienności – biurka zawalonego papierami, kubka z kawą czy pudełka z lunchem – to oznaka szacunku. Gościom domowym nie pokazujemy przecież brudnego prania, nie przyjmujemy ich w zabałaganionym salonie. Nie jest do jednak jedyny niezbędny element – po człowieku szukającym noclegu możemy spodziewać się, że oczekuje najlepszego standardu w danej cenie. Prowadząc hotel jesteśmy właściwie zobowiązani spełnić te oczekiwania. Wystrój i wyposażenie hotelu odgrywają tu prymarną rolę. Zarówno kolory, jak i materiały i solidne wykonanie potrafią zaspokoić zmysł estetyczny gości, a przede wszystkim dać mu poczucie przebywania w miejscu, o które ktoś zadbał – właśnie dla niego.

    O tym, że gość potrzebuje łóżka, szafy, lampy i łazienki wie każdy. Ale nie jest także tajemnicą ludzkie zamiłowanie do drobnych przyjemności, uprzejmych gestów, podarunków niekoniecznie potrzebnych, ale potrafiących wiele zmienić. Wygodna sofa w lobby, kącik kawowy, miejsce do zabawy dla dzieci, poczęstunek, kosmetyki hotelowe i miłe wiadomości na rachunku, bileciku, karteczce dołączonej do czegokolwiek – dobrane na miarę ceny płaconej przez gościa mogą przynieść obopólną korzyść. Bardzo ważne są też udogodnienia – suszarka, żelazko, kapcie, czajnik czy telewizor – nie wszędzie są one standardem, za to bez względu na miejsce i grupę docelową stanowią pomoc i wpływają na poczucie komfortu.

    Niezbędne tekstylia hotelowe

    Detalem, który wiele osób może (dobrze lub źle) zapamiętać z pobytu w hotelu, są tekstylia. Stanowią podstawowe zapotrzebowanie obiektu noclegowego, a ich wygląd i jakość może mieć znaczny wpływ na odbiór wnętrza. Miękka, łatwa do czyszczenia i pielęgnacji pościel, miłe w dotyku ręczniki, solidne, eleganckie zasłony i firany, ale także płaszcze kąpielowe, dywaniki łazienkowe i ciepłe koce – kto z nas nie chciałby skorzystać z materiałów lepszych lub równie dobrych co te, których używamy w domu? Inwestycja w tekstylia dobrej jakości to pewność dostarczenia gościom wielu przyjemnych zaskoczeń wizualnych i dotykowych.

     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *