Menu
  • Menu

    Bramki sklepowe – skuteczny lecz niezbyt estetyczny sposób na drobnych złodziei

    Bramki sklepowe Bramki sklepowe, monitoring, ochrona, wzmożona czujność pracowników – to tylko kilka z metod walki z drobnymi kradzieżami. A te stały się prawdziwą plagą sklepów w Polsce.

    Przepisy są niestety tak skonstruowane, że dopiero przywłaszczenie towarów powyżej 500 zł oznacza popełnienie przestępstwa. Jeśli złodziej zabierze rzeczy z półek za mniejszą wartość, to wezwani funkcjonariusze mogą co najwyżej wystawić mu mandat od 20 do 500 zł. Wszystko to sprawia, że złodzieje czują się bezkarni i coraz bardziej zuchwali.

    Jedną z najpowszechniejszych metod walki z drobnymi kradzieżami są bramki sklepowe. Te proste urządzenia przede wszystkim odstraszają, ale potrafią też wykryć, że dana osoba wynosi coś, za co nie zapłaciła. Wielu właścicieli sklepów decyduje się na ich zakup pomimo tego, że nie są to urządzenia estetyczne i mogą popsuć wystrój sklepu.

    Na szczęście na rynku pojawiły się już metody, aby zwykła bramka antykradzieżowa – obok swojej podstawowej funkcji – mogła również wpasować się w design sklepu lub salonu. Można to osiągnąć dzięki specjalnym nakładkom, które mogą zawierać reklamę całego sklepu, wybranego produktu lub inny komunikat skierowany do klienta.

    Drobne kradzieże – plaga naszych czasów

    Bramki sklepowe Nie ma wiarygodnych statystyk dotyczących skali drobnych kradzieży sklepowych. Szacuje się, że rocznie ze sklepów „znika” towar o wartości ponad 1% obrotów, co nawet w skali Polski przekracza miliard dolarów. Dane są jednak niepełne, bo większość kradzieży nie jest w ogóle zgłaszana.

    Jeśli już złapie się złodzieja na gorącym uczynku, to najczęściej interwencja pracownika lub ochroniarza kończy się na dobrowolnym zwrocie zawłaszczonego towaru i opuszczeniu sklep. O wiele rzadziej na wezwaniu policji i postępowaniu karnym.

    W tej nierównej walce ze złodziejami sklepowymi sprzedawcy nie są jednak bezbronni. Najpowszechniejsze w walce z kradzieżami bramki sklepowe mają wiele zalet, ale niestety również i wad. Z niektórymi trzeba się pogodzić, inne można nie tylko zatuszować, a wręcz przekuć w zalety.

    Wady i zalety bramek sklepowych

    Bramki sklepowe mają niewątpliwe zalety. Często sama ich obecność może odstraszyć potencjalnego złodzieja od próby kradzieży. Są proste w montażu i obsłudze. Nie są również bardzo drogie. W zależności od modelu ich ceny kształtują się od kilkuset do kilku tysięcy złotych za bramkę, która składa się z dwóch czujników.

    Jeśli wejście jest wąskie – szerokości tradycyjnych drzwi – to taka para powinna wystarczyć. Jeśli jest szersze lub sklep znajduje się w galerii handlowej, trzeba rozważyć zakup większej liczby bramek sklepowych. Niektóre modele pozwalają również na prowadzenie statystyk liczby kupujących odwiedzających sklep. Można je potem wykorzystać do prowadzenia bardziej efektywnej sprzedaży.

    Niestety bramki antykradzieżowe mają również kilka znaczących wad. Przede wszystkim można je w łatwy sposób obejść zdejmując zabezpieczenie z towaru. Najczęściej jest ono widoczne, a nie skrzętnie ukryte. Poza tym nie jest możliwe, aby każdy z produktów w sklepie był zachipowany, więc jeśli złodziej zauważy produkt bez chipa, to będzie mógł wynieść go niepostrzeżenie.

    Z drugiej strony może zdarzyć się też sytuacja, że uczciwy klient zostanie posądzony o kradzież, bo podczas płacenia kasjer lub sprzedawca nie usunął znacznika. To upokarzająca sytuacja dla konsumenta i kłopotliwa dla obsługi sklepu. Kolejną kwestią jest estetyka. Bramki sklepowe najczęściej są zaprojektowane bez polotu, niezgrabne i rzucające się w oczy, ale niestety w negatywnym tego zwrotu znaczeniu.

    Bramka sklepowa – straszak na złodziei i wabik na klientów?

    Nie wszystkie wady da się zniwelować, ale ostatnią wymienioną, czyli estetykę można bez problemu nie tylko zlikwidować w prosty sposób, ale nawet zamienić w atut. Chodzi o nakładki na bramki sklepowe, które mogą być elementem wyróżniającym sklep spośród innych, korzystają z takich zabezpieczeń. Co można umieścić na bramce sklepowej? Każdy właściciel sklepu ma w tym pełną dowolność.

    Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że taka nakładka na bramkę sklepową jest pierwszą rzeczą, którą widzi klient wchodząc do środka. Można wręcz uznać, że jest to wizytówka sklepu. Dlatego też trzeba mieć pewność, że to, co znajdzie się na nakładce zachęci konsumentów do wejścia i zakupów ogólnie lub wybrania konkretnego produktu. Trzeba też podkreślić, że modyfikacja w żaden sposób nie wpływa na działanie całego urządzenia.

    Jeśli nie ma pomysłu na zapełnienie tej przestrzeni, można to zlecić fachowym firmom, które nie tylko zaprojektują wzór i komunikat, ale również wydrukują i dostarczą nakładkę. Warto skorzystać z takiej pomocy, ale nie można zlecić takiej pracy pierwszej z brzegu firmie.

    Warto przyjrzeć się portfolio i zrealizowanym projektom. Daje to obraz tego, jak pracuje dana firma i jakiego efektu końcowego można się spodziewać. Koniecznie trzeba też spojrzeć na jakość już wykonanych nakładek. Przykładem firmy, która ma szerokie portfolio i gwarantuję usługę najwyższej klasy jest Apla http://www.apla.eu/oferta/pos/bramki-sklepowe

    Bramka sklepowa z nakładą – estetyczna metoda na walkę ze złodziejami

    Żaden sposób na walkę z drobnymi złodziejami nigdy nie będzie w pełni skuteczny. Nie oznacza to jednak, że nie należy próbować utrudniać życia tym, którzy żyją na cudzy koszt. Jeśli dodatkowo jest metoda która jednocześnie pozwoli zachęcić klientów do wejścia i zrobienia zakupów, a za taką na pewno można uznać bramkę sklepową z odpowiednio dobraną nakładką, to zdecydowanie warto z niej skorzystać.

    Udostępnij w sieci ....Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on PinterestShare on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *